Communication, Advertising and Marketing in the 21st Century

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7010720

Keywords:

Digital Marketing, Technology, Education, Communication

Abstract

As teachers we face daily challenges, especially in the areas of communication, marketing and technology. Previously the content of the educational programs focused on the office applications, already addressed mainly by secondary education, however in these times it becomes urgent the need to redesign the approach of content oriented towards digital literacy where it is oriented to student to the critical, collaborative and critical use of technologies. Undoubtedly the interconnection, its complexity and the integrative character make of technology and its assimilation a force that, penetrates every part of the personal and collective life transforming our mind, our culture and for that, our way of educating to do business.

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Author Biographies

Georgina Sotelo Ríos, Universidad Veracruzana

Doctora en Educación Relacional y Bioaprendizaje, maestra en Estética y Arte por la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla, licenciada en Ciencias y Técnicas de la Comunicación. Es docente de tiempo completo en la Facultad de Ciencias Administrativas y Sociales de la UV.

Martha Patricia Domínguez Chenge, Universidad Veracruzana

Doctora en Tecnología Educativa por la Universidad de las Islas Baleares, en España. Cuenta con las maestrías en Comunicación y Tecnologías Educativas por el ILCE y en Literatura Mexicana, por la UV. Estudió las licenciaturas en Ciencias de la Comunicación y en Sociología, ambas en la UV. Profesora universitaria con perfil PROMEP; responsable del cuerpo académico Comunicación, cultura y sociedad del conocimiento. Actualmente es directora de la Facultad de Ciencias.

Manuel Ignacio Martínez Acuña, Universidad Veracruzana

Licenciado en informática, maestro en Tecnología Educativa, cuenta con estudios diversos sobre tecnología y educación.

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Published

2018-08-06

How to Cite

Sotelo Ríos, G., Domínguez Chenge, M. P., & Martínez Acuña, M. I. (2018). Communication, Advertising and Marketing in the 21st Century. Universita Ciencia, 7(19), 1–11. https://doi.org/10.5281/zenodo.7010720

Issue

Section

Artículos