The Paradigm of the New Millennium in Teacher Training: Media and Globalization

Authors

  • Deyanira G. Guzmán M. Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8256584

Keywords:

Training, Globalization, family mediation, Conception of Education

Abstract

This article intends to present a vision of education before expected with changes in technology and its integration into the new media age. The proposal arises from the general characteristics and the path from the union justifies the theoretical currents "infant" to the foundation of joint intersections. Is up to the reader, the ability to "connect" approaches generated here in the exercise of reflection that is increasingly required by addressing the educational edges.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Deyanira G. Guzmán M., Universidad de Xalapa

Estudiante de doctorado en Educación de la Universidad de Xalapa, maestra en Investigación en Psicología aplicada a la Educación, trabaja en Zona 11 y 12 de Educación Especial.

References

ARELLANO y Cabrero. Cambio en Organizaciones Públicas en México: dos casos de estudio. En Reencuentra, revista de análisis. UAM Xochimilco.

CARR, Wilfred y Stephen Kemmis, Teoría crítica de la enseñanza/ La investigación- acción en la formación. Ed. Martínez Roca, Barcelona, 2008.

CASTELLS, Oliván Manuel, Globalización, desarrollo y democracia: Chile en el contexto mundial. Fondo de Cultura Económica. 2005.

CASTELLS, Oliván Manuel, La era de la información (vol. 2): Economía, sociedad y cultura. Alianza Editorial, 2003.

FLORES, Olea Víctor. El Mundo Actual: Situación y Alternativas. Consejo Mexicano de Ciencias Sociales. Primer Congreso Nacional de Ciencias Sociales, México, D.F. Abril 2009.

Gobierno del Estado de Veracruz, México 2003.

MCQUAIL, Denis. Introducción a la Teoría de la Comunicación de Masas. Editorial Paidós, Barcelona 1992.

MORAN, Porfirio, et al., La fundamentación didáctica, Tomo 1, ed. Gemika, 5a Edición, México 1994.

SARRAMONA, J. Comunicación y educación. Edit., CEAC Barcelona 2005.

SARRAMONA, Jaume. “La educación actual” en la educación: Constantes y problemáticas, CEAC, Barcelona, 2008.

Published

2013-08-05

How to Cite

Guzmán M., D. G. (2013). The Paradigm of the New Millennium in Teacher Training: Media and Globalization. Universita Ciencia, 2(4), 129–136. https://doi.org/10.5281/zenodo.8256584