The Virtual University: Challenges and Possibilities

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7130212

Keywords:

Virtual Education, Educational Technology, Globalization, Person, Virtuality, Teaching-learning, Virtual University

Abstract

This article discusses the possibilities and the problems that encloses education that uses technology and virtual reality. It provides a very basic conceptualization about the key issues to be addressed, a brief description and a comparative analysis of advantages and disadvantages of including technological means in educational tasks. It ends with a reflection on the possibility of creating virtual universities in response to the actual challenges in education.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

José Rubén Croda Marini, Universidad de Xalapa

Licenciado en derecho por la Universidad Veracruzana. Licenciado en ciencias y técnicas de la comunicación por la Universidad de Xalapa. Maestro en docencia universitaria por la Universidad de Xalapa. Estudios de filosofía y letras clásicas en el Seminario Interdiocesano Rafael Guízar Valencia. Candidato a doctor en derecho público por la Universidad Veracruzana. Catedrático de la Facultad de Ciencias Administrativas y Sociales de la Universidad Veracruzana. Catedrático de la Universidad de Xalapa.

References

Aboites, Hugo. (1999). “Crisis y educación superior”. Viento del norte. México: Editorial Plaza y Valdés.

Freire, Paulo. (1973). ¿Extensión o comunicación? Buenos Aires: Siglo XXI Editores.

Gómez, Mont Carmen. (2000). Revolución tecnológica: Un nuevo paradigma para la comunicación. Revista Signo y Pensamiento, no. 36, vol. XIX.

Inayatullah, Sohail y Jennifer Gigley – coords.- (2003). La universidad en transformación. Perspectivas globales sobre los futuros de la universidad. Madrid: Pomares.

UNESCO. (1999). Declaración mundial sobre la educación superior en el siglo XXI.

Vidal, Angie. (2006). Tecnología educativa.

Published

2013-08-05

How to Cite

Croda Marini, J. R. (2013). The Virtual University: Challenges and Possibilities. Universita Ciencia, 2(4), 137–144. https://doi.org/10.5281/zenodo.7130212