Business Plan for a National and Imported Organic Food Marketer in the City of Xalapa, Ver. 2015

Authors

  • Brianda Aurora Aguilar Morales Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7153495

Keywords:

Business Plan, Organic Food, Import, International Business

Abstract

In this research, which is focused on carrying out a business plan for an imported and national organic food marketer in the City of Xalapa, it is intended to begin by describing food in general, as well as organic food, its composition, the certifications that are needed to have this recognition, the countries in which they have the greatest presence will also be described, the same will be done in our country, mentioning which States of the Republic are the largest producers. This paper shows the area of ​​opportunity, the methodology used and the theoretical reference, pending the development of the business plan.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Brianda Aurora Aguilar Morales , Universidad de Xalapa

Alumna de la Licenciatura en Negocios Internacionales de la Universidad de Xalapa

References

Amador, L. (2005). Productos orgánicos retorno a lo natural. CONSUMIDOR, 25.

Berry, T. (18 de Julio de 2012). SoyEntrepeneur.com. Recuperado el 11 de Julio de 2015,de http://www.soyentrepreneur.com/10-conceptos-del-plan-de-negocios-que-debesdominar.html

CONDUCEF. (s.f.). Secretaría de Hacienda y Crédito Público. Recuperado el 02 de Juniode 2015, de http://www.condusef.gob.mx/index.php/empresario-pyme-como-usuariosde-servicios-financieros/119-plan-de-negocios-y-como-hacerlo

Excélsior. (08 de Agosto de 2013). Excélsior. Recuperado el 11 de Julio de 2015, de Excélsior: http://www.excelsior.com.mx/global/2013/08/08/912731

FAO. (Enero de 1999). Comité de agricultura. Recuperado el 11 de julio de 2015, de Comité de agricultura: http://www.fao.org/unfao/bodies/coag/coag15/X0075S.htm

Hernandez, S.R. et al (2010). Metodologia de la investigación. Mexico D.F: The MacGraw-Hill

Investigaciones de la United States Geological Survey. (08 de Agosto de 2013). Excélsior. Recuperado el 11 de Julio de 2015, de Excélsior: http://www.excelsior.com.mx/global/2013/08/08/912731

J., P. (1997). Dirección Estratégica. Madrid: CIERTO.C.

Ortiz, H. (2014). SAGARPA. Recuperado el 02 de Junio de 2015, de http://www.sagarpa.gob.mx/saladeprensa/2012/Paginas/2013B214.aspx

Revista vinculando. (06 de Abril de 2004). Revista vinculando. Recuperado el 11 de Julio de 2015, de Revista vinculando: http://vinculando.org/mercado/pventa.html

Zorrilla, S. (2004). Introduccion a la metodologia de la investigación. México: Océano.

Clements, G. (1999). Administración exitosa de proyectos. México: International Thomson Editores.

Published

2016-08-01

How to Cite

Aguilar Morales , B. A. (2016). Business Plan for a National and Imported Organic Food Marketer in the City of Xalapa, Ver. 2015. Universita Ciencia, 5, 172–191. https://doi.org/10.5281/zenodo.7153495