Considerations for curricular planning at the la Universidad de Xalapa within the framework of Education for Sustainable Development

Authors

  • Roberto Isaías Rechy Coronado Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8201275

Keywords:

Private Education, Curriculum Planning, Education for Sustainable Development

Abstract

It is evident that many of the social, economic, political and environmental problems facing humanity today are due to a number of actions that, initially, only affected certain individuals locally, or the consequences were unknown. that could cause in the long term or that they were causing. Unsustainable development models that promote the emergence of problems such as poverty, unequal distribution of resources, malnutrition, climate change, energy supply, damage to ecosystems, insecurity, etc., expand as that the world population grows and with it the whole range of activities carried out under such models. Consequently, local problems have acquired a global character that concerns us all.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Roberto Isaías Rechy Coronado, Universidad de Xalapa

Universidad de Xalapa

References

Aguilar Morales, J. E., Vargas-Mendoza, J.E. (2011). Planeación Educativa y Diseño Curricular: Un

Antecedentes y Significado. Bordón. Revista de Pedagogía, 2(2), 109–119.

Batllori Guerrero, A. (2008). La educación ambiental: un reto para las universidades. Cuernavaca, Morelos. http://bibliotecavirtual.clacso.org.ar/Mexico/crim-unam/20100428115235/Educambiental.pdf

ejercicio de Sistematización. Boletín Electrónico de Investigación de la Asociación Oaxaqueña de

Gil Pérez, D., Macedo, B., Martínez Torreglosa, J., Sigifredo, C., Valdés, C., & Vilches, A. (2005). ¿Cómo promover el interés por la cultura científica? Santiago de Chile. http://scholar.google.com/scholar?hl=en&btnG=Search&q=intitle:?C?mo+promover+el+inter?s+por+la+cultura+cient?fica?#1

González Gaudiano, E., Arias Ortega, M. A. (2015) La Investigación en Educación Ambiental para la Sustentabilidad en México 2002-2011. México: ANUIES y Consejo Mexicano de Investigación Educativa.

Martínez Huerta, J. (2009). 01 Educación para la Sostenibilidad. En Manual de Educación para la Sostenibilidad. http://www.unescoetxea.org/base/berriak.php?hizk=es&id_atala=1&id_azpiatala=1&zer=orokorrean&nor=618

Martínez-Pichardo, P. J. & Hernández-Oliva, A. V. (2013). Responsabilidad social universitaria: un desafío de la universidad pública mexicana. Contribuciones desde Coatepec, (24) 85-103. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=28126456001

Murga-Menoyo, M. (2009). La Década por la Educación para el Desarrollo Sostenible.

Murga-Menoyo, M. (2009). La Década por la Educación para el Desarrollo Sostenible. Antecedentes y Significado. Bordón. Revista de Pedagogía, 2(2), 109–119.

Psicología, No. 1, 53-64.

Sachs, J. (2015). Cap. 1 Introduction to Sustainable Development. En What is sustainable development? EUA: University of Columbia. https://www.coursera.org/learn/sustainabledevelopment1/supplement/mYKvc/suggested-readings

Sustainable Development Solutions Network (SDSN). (2012). A Framework for Sustainable Development. https://www.coursera.org/learn/sustainabledevelopment1/supplement/mYKvc/suggested-readings

UNESCO. (2005). Plan de aplicación internacional (proyecto).Decenio de las Naciones Unidas de la educación para el desarrollo sostenible 2005-2014.

UNESCO. (2009). La nueva dinámica de la educación superior y la investigación para el cambio social y el desarrollo (comunicado). Conferencia Mundial sobre la Educación Superior 2009.

Published

2015-07-08

How to Cite

Rechy Coronado, R. I. (2015). Considerations for curricular planning at the la Universidad de Xalapa within the framework of Education for Sustainable Development. Universita Ciencia, 4(Especial), 300–310. https://doi.org/10.5281/zenodo.8201275