Analysis of the Demand of Hispanic Consumers in the United States for Meat Foods Consumed at Home

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7004923

Keywords:

United States, Hispanic consumers, Meat foods

Abstract

The Hispanic population in the United States has grown significantly in the last 20 years, becoming the largest minority group in the U.S., accounting for 14.8% of the total U.S. population. Hispanics have also become an important economic force in U.S. consumer spending. This study analyzes factors affecting the demand for meats relative to Hispanic consumers’ region of origin, such as Mexico (Mexican, Mexican-American, and Chicano), Puerto Rico, Cuba (Cuban and Cuban American), Central and South American, and other Hispanics. Since Hispanic consumers tend to live in communities with similar ethnic origins, this is expected to impact the demand for food in these communities. Factors such as income, household size, age, gender, and educational attainment are included in the analysis.

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Author Biographies

José Francisco Díaz Valenzuela, Universidad Veracruzana

Es licenciado en Economía por la Universidad Veracruzana, Maestro en Ciencias (Vivienda y Economía del Consumidor) por la Universidad de Georgia. Actualmente se desempeña como profesor de la Facultad de Economía de la Universidad Veracruzana, en donde ha impartido varios cursos como: Taller de Investigación, Introducción a la Teoría Económica, Finanzas Públicas, Macroeconomía y Contabilidad Social. Ha sido profesor Visitante en Northwestern State University, en el College of Business en el estado de Louisiana. Durante el periodo de su maestría fue asistente de enseñanza en el College of family and Consumer Science.

Mauricio Lascurain Fernández, Universidad Veracruzana

Es Doctor por la Universidad Autónoma de Madrid, en el Programa de Nueva Economía Mundial, Maestro en Relaciones Internacionales por la Universidad de Essex del Reino Unido y Licenciado en Comercio Exterior y Aduanas por la Universidad Iberoamericana de Puebla. Se especializa en temas de política internacional, relaciones internacionales, globalización, análisis económico, inversión extranjera directa. Actualmente está adscrito como Profesor-Investigador en la Academia de Estudios Internacionales de El Colegio de Veracruz., Xalapa Veracruz, México.

Arturo Bocardo Valle, Universidad Veracruzana

Es licenciado en Economía por la Facultad de Economía de la Universidad Veracruzana. Maestro en Economía Aplicada por El Colegio de la Frontera Norte y cuenta con un Doctorado en Economía por la Universigad de Florida. Se especializa en Finanzas públicas y desarrollo económico. Teoría, métodos y técnicas de las finanzas públicas. Actualmente es Profesor de tiempo completo y Director de la Facultad de Economía de la Universidad Veracruzana

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Published

2017-08-01

How to Cite

Díaz Valenzuela, J. F., Lascurain Fernández, M., & Bocardo Valle, A. (2017). Analysis of the Demand of Hispanic Consumers in the United States for Meat Foods Consumed at Home. Universita Ciencia, 6(16), 72–90. https://doi.org/10.5281/zenodo.7004923