Music as a Didactic Strategy in Education

Authors

  • Edgar Daniel Zuvirie Caretta Benemérita Escuela Normal Veracruzana

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.6621078

Keywords:

Strategy, Music, Student, Learning, Teaching, Knowledge, Intelligence, Didactics, Brain

Abstract

Music is an art that accompanies life from the beginning of history; is the set of combined sounds that are pleasing to the ear, musical intelligence includes musical genre skills, people with mental disabilities have a special sensitivity to music, music has positive effects on cognitive, creative, intellectual and psychological development , as it has been shown to stimulate the left hemisphere of the brain, music as a strategy cannot always be used, but rather it is necessary to choose themes that will be worked with the group, but we must emphasize that music as a didactic strategy is one of the best resources that a teacher can use to support the teaching of different topics.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Edgar Daniel Zuvirie Caretta, Benemérita Escuela Normal Veracruzana

Estudiante de la Benemérita Escuela Normal Veracruzana (LESET), estudiante avanzado de música en Rock Institute e inglés en CETEC

References

Guerra Molina, R. (2017). ¿Formación para la investigación o investigación formativa? La investigación y la formación como pilar común de desarrollo. Revista Boletín REDIPE , 84-89.

Márquez, A., Delgado, S., Fernández, M., & Acosta, R. (2018). Formación en competencias investigativas en pregrado: su diagnóstico. InterCambios. Dilemas y transiciones de la Educación Superior, 44-51.

Páez Veracierta, J. G. (2010). La investigación universitaria y la formación del profesorado latinoamericano . Aposta. Revista de las ciencias sociales, 1-38

Pinto Santos, A. R., & Cortés Peña, O. F. (2017). ¿Qué piensan los estudiantes universitarios frente a la formación investigativa? Revista de docencia universitaria, 57-75.

UNESCO. (1995). Documento de Política para el Cambio y el Desarrollo en la Educación Superior. París: UNESCO.

UNESCO. (8 de Julio de 2009). Conferencia Mundial sobre la Educación SUperior- 2009: La nueva dinámica de la educación superior y la investigación para el cambio y el desarrollo. Obtenido de: http://www.unesco.org/education/WCHE2009/comunicado_es.pdf

Universidad Veracruzana. (23 de marzo de 2018). Estatuto de los ALumnos 2008. Obtenido de: https://www.uv.mx/legislacion/files/2018/05/Estatuto-de-losalumnos-05-2018.pdf

Published

2020-08-03

How to Cite

Zuvirie Caretta, E. D. (2020). Music as a Didactic Strategy in Education. Universita Ciencia, 9(25), 177–198. https://doi.org/10.5281/zenodo.6621078

Issue

Section

Artículos