Attitudes in a Context of Learning English as a Foreign Language

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.6599821

Keywords:

Attitudes, AMTB, EFL, English-Speaking Community

Abstract

This paper examines the result of a survey on 83 Anthropology, Medicine and Humanities English learning students at the University of Quintana Roo, in Southern Mexico. The survey focused on their attitudes towards English learning was adapted and adjusted according to Robert Gardner’s AMTB. The instrument explores the target language interest, parents’ motivation, and schooling evaluation. Data analysis indicates that students show positive attitudes on English learning, although an uncertain predisposition to integrative orientation and English learning. The study describes the attitudes university students have towards learning English experience in terms of their major.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Ana Bertha Jiménez Castro, Universidad de Quintana Roo

Es profesora investigadora de tiempo completo en la Universidad de Quintana Roo, Unidad Académica de Chetumal. Tiene una maestría en Educación por parte de la UPN, y las licenciaturas en inglés y francés por parte de la Universidad Veracruzana.

Maricruz Ramírez Posada, Universidad de Quintana Roo

Es profesora de francés de tiempo completo en la Universidad de Quintana Roo (UQROO), Unidad Académica de Chetumal. Tiene una maestría en Educación por parte de la UQROO, y la licenciatura en francés por parte de la Universidad Veracruzana.

Vilma Portillo Campos, Universidad de Quintana Roo

Es profesora investigadora de tiempo completo en la Universidad de Quintana Roo, Unidad Académica de Cozumel. Tiene una maestría en Educación y una licenciatura en inglés por parte de la Universidad de Quintana Roo. 

References

(1998) Second Language Acquisition. Oxford University Press. Oxford, U.K

(2007) Motivational Strategies in the Language Classroom. Cambridge University Press. U.K

(2007) Principles of Language Learning and Teaching. 5th Edition. Pearson Education/Longman. U.S.

Brown, H. D. (2001) Teaching by Principles. An Interactive Approach to Language Pedagogy. Longman. 2nd Edition. U.S.

Conseil de l’Europe. (2001) Cadre Européen Commun de Référence pour les langues. Les Editions Didier. Paris.

Da Silva Gomes, H. & Signoret, A. (2005) Temas sobre la adquisición de una segunda lengua. Trillas. México.

Dornyëi, Z. (2003) Attitudes, Orientations, and Motivations in Language Learning, in the best of language learning series. Blackwell Publishing. United Kingdom.

Ellis, R. (2012) The Study of Second Language Acquisition. Second Edition. Oxford. UK.

Fromkin, V. & Rodman, R. (1998). An Introduction to Language. 6th edition. Harcourt Brace College Publishers. United States.

Hernández, G. (2012) Paradigmas en psicología de la educación. Ediciones Culturales Paidós. México

Hernández, P. (2011) Psicología de la educación: corrientes actuales y teorías aplicadas. Reimpresión. Trillas. México.

Hernández, R., Fernández-Collado, C. & Baptista, P. (2006) Metodología de la Investigación. México. McGraw-Hill/Interamericana. 4ta Edición.

Krashen, S. (1988). Second Language Acquisition and Second Language Learning. (Language teaching methodology series). Prentice Hall Europe. Great Britain.

McMillan, J. & Schumacher, S. (2005) Investigación educativa. 5a edición. Pearson Educación. Madrid.

Nunan, D. (1988) The Learner-Centered Curriculum. Cambridge University Press. United Kingdom.

Richards, J. & Rodgers, T. (1994) Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. United Kingdom

Schunk, D. (1986) Teorías del aprendizaje. 2ª. Edición. Pearson-educación/Prentice Hall Hispanoamericana. México.

Published

2020-12-02

How to Cite

Jiménez Castro, A. B., Ramírez Posada, M., & Portillo Campos, V. (2020). Attitudes in a Context of Learning English as a Foreign Language . Universita Ciencia, 9(26), 64–80. https://doi.org/10.5281/zenodo.6599821

Issue

Section

Artículos