Teacher Training and Complexity

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7130083

Keywords:

Complex, Complexity, Education, Legal Training, Educator

Abstract

In the present work we pretend to address in a brief manner, one of the topics that we consider extremely relevant due to the complexity of the global environment we live today. We are talking about a topic that consists of two, on one end, the educational training and on the other end, the complexity; thus our purpose is to analyze what the perspective of educational training could be in regards to the topic of complexity, in other words, the basic postulates that an educator needs to be trained in complexity in order to apply it in his/her educational work.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Ángel Viveros García, Universidad de Xalapa

Estudiante del doctorado en Educación en la Universidad de Xalapa. Maestría en Investigación Educativa por la Universidad de Guanajuato. Estudios de maestría en Desarrollo Organizacional en la Universidad de Monterrey. Estudios de maestría en Orientación y Desarrollo Humano en la Universidad Iberoamericana. Licenciado en Administración por la Universidad Veracruzana.

References

Bromberg, Abraham Marcos, Kirsanov, Eugenia y Longueira Puente, Martha (2007). Formación profesional docente. Buenos Aires: Bonum.

Chomsky, Noam y Dieterich, Heinz (1998). La sociedad global. México: Joaquín Mortiz.

Colom J., Antoni (2002). La reconstrucción del conocimiento pedagógico. Barcelona: Paidós.

Johnson, Steven (2003). Sistemas emergentes. Madrid: Fondo de Cultura Económica.

Laszlo, Ervin (2009). El cambio cuántico. Barcelona: Kairós.

Martínez Miguélez, Miguel (2002). El paradigma emergente. México: Trillas.

Morín, Edgar (2002). La cabeza bien puesta. Buenos Aires: Nueva Visión.

Morín, Edgar (2007). Introducción al pensamiento complejo. Barcelona.

Morín, Edgar (2011). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro.

Morín, Edgar; Roger Ciurana, Emilio y Motta, Raúl D. (2003). Educar en la era planetaria. Barcelona: Gedisa.

Published

2013-08-05

How to Cite

Viveros García, Ángel. (2013). Teacher Training and Complexity. Universita Ciencia, 2(4), 49–55. https://doi.org/10.5281/zenodo.7130083