Analysis of the Relationship Between the Graduate Profile of the Graduate in Education Sciences and Social Needs. Case: UV. Xalapa, Ver. (2016)

Authors

  • Alan Ricardo García Villa Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7154113

Keywords:

Profile, Education, Relationship, Society, Needs, Graduation, Intern, Labor, Employment, Area

Abstract

The purpose of this research is to analyze the relationship between the graduate profile of the graduate in education sciences and social needs, in the case of the University of Xalapa, Ver. Talking about recently graduated graduates is talking about the difficulties and challenges they encounter When taking a position in the labor field, because you do not have the necessary experience and meet the demands required by companies and institutions or have a job that does not match your graduation or professional profile.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Alan Ricardo García Villa , Universidad de Xalapa

Estudiante de la Licenciatura en Ciencias de la Educación

References

Díaz Barriga, F, Lule, M. Rojas, S. y Saad, S. (1990) Metodología de Diseño Curricular para la Educación Superior. México. Trillas

Díaz-Barriga, F. (2011). Metodología de Diseño Curricular para Educación Superior. México: Trillas.

Mastromatteo, E, (2005). Bases, fundamentos y perfil profesional: aporte para el cambio curricular de la EBA-UCV. Caracas.

Guzmán, V, (2012). Teoría Curricular. México. Tercer Milenio.

Namakforoosh, M. (2011) Metodología de la Investigación. México: Limusa.

Picardo, O. (2005). Diccionario Enciclopédico de Ciencias de la Educación. San Salvador: Colegio García Flamenco

Riechmann, J. (1998). Necesidades: Algunas Delimitaciones En Las Que Acaso Podríamos Convenir. En Necesitar, Desear, Vivir. Sobre necesidades, desarrollo humano, crecimiento económico y sustentabilidad. (26). Madrid: Los Libros de la Catarata.

Fernández, J. (21 de agosto de 2001). Elementos que consolidan al concepto profesión. Notas para su reflexión. Revista Electrónica de Investigación Educativa. Vol.3, (1), P. 39 Recuperado de http://redie.uabc.mx/redie/article/viewFile/40/75 Fecha de consulta:12-Abril-2016

Fernández Chaves, F; (2002). El análisis de contenido como ayuda metodológica para la investigación. Revista de Ciencias Sociales (Cr), II () Recuperado de http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=15309604 Fecha de consulta: 16-Enero-2016

Hernández, R., Baptista y Fernández (2011) Metodología de la Investigación. México: McGraw-Hill http://www.unizar.es/universa/orientacion/que-piden-las-empresas/, Fecha de consulta: 1-Octubre-2015

Universo Laboral (2013) Las 10 carreras más estudiadas contra las 10 más demandadas por las empresas. Disponible en: (http://www.revistauniversolaboral.com/revistero/index.php/en-esta-edicion-52/item/119-las-10-carreras-mas-estudiadas-vs-las-10-mas-demandadaspor-las-empresas)

Published

2016-08-01

How to Cite

García Villa , A. R. (2016). Analysis of the Relationship Between the Graduate Profile of the Graduate in Education Sciences and Social Needs. Case: UV. Xalapa, Ver. (2016). Universita Ciencia, 5, 258–261. https://doi.org/10.5281/zenodo.7154113