Market Research to Know the Commercial Feasibility of an Integrated Store in the Municipality of Totutla, Veracruz. 2016
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.8284325Keywords:
Market research, Commercial feasibility, IntegratedAbstract
For the development of this project, various studies are required. Initially, the study of the Administration and Marketing, since the establishment of an integrated company is proposed and therefore, the application of these techniques is required to know its feasibility and its operation.
Metrics
References
Bonta, Patricio, Farber Mario (1994), 199 Preguntas sobre Marketing y Publicidad, Editorial Norma SA de CV. México.
Cano Flores, Milagros (2010). Antología Mercadotecnia. Universidad de Xalapa.
Cano Flores, Milagros y Teresa García López (2001). El FODA
Cazares, Laura (1990) Técnicas actuales de Investigación Documental, Editorial Trillas, México.
Cegarra, Sánchez (2012) Los Métodos de Investigación, Editorial Díaz de Santos, Madrid, España.
Chiavenato, Idalberto (2004) Introducción a la Teoría General de la Administración, 7ª Editorial, McGraw-Hill Interamericana. México.
Fisher Laura, Espejo Callado José Ángel (2011), Mercadotecnia, Editorial McGrawHill, México.
García, Ferrando Manuel, Ibañez Jesús y Alvira Francisco (2000), El análisis de la Realidad Social, Métodos y Técnicas de la Investigación, Editorial Alianza, 3ª edición. España.
Kotler,Philip.(2003). Fundamentos de Marketing. Mexico: Editorial pretice Hall
Hernández Sampieri, Roberto; Fernández-Collado Carlos; Baptista Lucio Pilar (2006) Metodología de la investigación Editorial McGraw Hill, 4ª Edición. México.
Herrera Prieto, Eliecer Jorge (2013), Investigación de Mercados, ECOR edit., 2ª Edición. México.
Kinnear, T. y Taylor, J. (2008), Investigación de Mercados, Editorial McGraw-Hill, Bogotá, Colombia.
Kotler, P. y Armstrong G. (2008), Marketing, Editorial PHH, México.
Levin Richard I., Rubin David S. (2002), Estadísticas para la Administración y Economía, Edit. Pearson. México.
Moreno Bayardo Ma Guadalupe (2000), Introducción a la Metodología de la Investigación Educativa, Editorial Progreso. México.
Münch Galindo Lourdes y García Martínez José (2004), Fundamentos de administración, trillas, México.
Münch Galindo Lourdes, García Martínez, José (2012), Fundamentos de la Administración, Editorial. Trillas. México.
Perris Salvador Miguel, Parra Guerrero Francisca, Lhermier Christian y Romero Ma. José (2006), Distribución Comercial, 6ª Edic. Editorial ESIC. España.
Reyes Ponce Agustín (2010), Administración de Empresas Teoría y Práctica, Editorial LIMUSA. México.
Robbins Stephen y De Cenzo David (2009), Fundamentos de Administración, Pearson Educación, México
Sabino Carlos (2002), Introducción a la Metodología de la Investigación, Editorial Ariel. España.
Stanton, William J, . Etzel Michael J, Walker Bruce J. (2004), Fundamentos del Marketing, Editorial McGraw-Hill. México.
Zorrila Arena Santiago (1993), Metodología de la Investigación, Editorial LIMUSA. México.
http://robertoespinosa.es/2013/07/29/la-matriz-de-analisis-dafo-foda/(26-Abril-2016)
http://www3.inegi.org.mx/sistemas/mexicocifras/datos-geograficos/30/30188.pdf
www.explorandomexico.com.mx
INEGI. Recuperado el 15 de abril del año 2016 de la página Web: www.inegi.org.mx
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This journal adheres to the Creative Commons license in the definition of its policy of open access and reuse of published material, in the following terms:
- Accessibility to articles and other publications in whole or in part under the concept of copying, distribution, public communication , interactive access (through the Internet or other means), explicitly maintaining the recognition of the author or authors and the journal itself (authorship acknowledgment).
- Warning that if the articles are remixed, modified or fragments used in other creations, the modified material cannot be distributed, nor is it allowed to reconstruct versions from the original published articles (derived works).
- The use of the contents of the published articles, in whole or in part, for profit (non-commercial recognition) is prohibited.
The author retains copyright, transfers or grants exclusive commercial rights to the publisher, and a non-commercial license is used.