Market Research to Know the Commercial Feasibility of an Integrated Store in the Municipality of Totutla, Veracruz. 2016

Authors

  • Laura Guadalupe Velázquez Gutiérrez Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8284325

Keywords:

Market research, Commercial feasibility, Integrated

Abstract

For the development of this project, various studies are required. Initially, the study of the Administration and Marketing, since the establishment of an integrated company is proposed and therefore, the application of these techniques is required to know its feasibility and its operation.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Laura Guadalupe Velázquez Gutiérrez, Universidad de Xalapa

Alumna de la Licenciatura en Administración de Empresas de la Universidad de Xalapa

References

Bonta, Patricio, Farber Mario (1994), 199 Preguntas sobre Marketing y Publicidad, Editorial Norma SA de CV. México.

Cano Flores, Milagros (2010). Antología Mercadotecnia. Universidad de Xalapa.

Cano Flores, Milagros y Teresa García López (2001). El FODA

Cazares, Laura (1990) Técnicas actuales de Investigación Documental, Editorial Trillas, México.

Cegarra, Sánchez (2012) Los Métodos de Investigación, Editorial Díaz de Santos, Madrid, España.

Chiavenato, Idalberto (2004) Introducción a la Teoría General de la Administración, 7ª Editorial, McGraw-Hill Interamericana. México.

Fisher Laura, Espejo Callado José Ángel (2011), Mercadotecnia, Editorial McGrawHill, México.

García, Ferrando Manuel, Ibañez Jesús y Alvira Francisco (2000), El análisis de la Realidad Social, Métodos y Técnicas de la Investigación, Editorial Alianza, 3ª edición. España.

Kotler,Philip.(2003). Fundamentos de Marketing. Mexico: Editorial pretice Hall

Hernández Sampieri, Roberto; Fernández-Collado Carlos; Baptista Lucio Pilar (2006) Metodología de la investigación Editorial McGraw Hill, 4ª Edición. México.

Herrera Prieto, Eliecer Jorge (2013), Investigación de Mercados, ECOR edit., 2ª Edición. México.

Kinnear, T. y Taylor, J. (2008), Investigación de Mercados, Editorial McGraw-Hill, Bogotá, Colombia.

Kotler, P. y Armstrong G. (2008), Marketing, Editorial PHH, México.

Levin Richard I., Rubin David S. (2002), Estadísticas para la Administración y Economía, Edit. Pearson. México.

Moreno Bayardo Ma Guadalupe (2000), Introducción a la Metodología de la Investigación Educativa, Editorial Progreso. México.

Münch Galindo Lourdes y García Martínez José (2004), Fundamentos de administración, trillas, México.

Münch Galindo Lourdes, García Martínez, José (2012), Fundamentos de la Administración, Editorial. Trillas. México.

Perris Salvador Miguel, Parra Guerrero Francisca, Lhermier Christian y Romero Ma. José (2006), Distribución Comercial, 6ª Edic. Editorial ESIC. España.

Reyes Ponce Agustín (2010), Administración de Empresas Teoría y Práctica, Editorial LIMUSA. México.

Robbins Stephen y De Cenzo David (2009), Fundamentos de Administración, Pearson Educación, México

Sabino Carlos (2002), Introducción a la Metodología de la Investigación, Editorial Ariel. España.

Stanton, William J, . Etzel Michael J, Walker Bruce J. (2004), Fundamentos del Marketing, Editorial McGraw-Hill. México.

Zorrila Arena Santiago (1993), Metodología de la Investigación, Editorial LIMUSA. México.

http://robertoespinosa.es/2013/07/29/la-matriz-de-analisis-dafo-foda/(26-Abril-2016)

http://www3.inegi.org.mx/sistemas/mexicocifras/datos-geograficos/30/30188.pdf

www.explorandomexico.com.mx

INEGI. Recuperado el 15 de abril del año 2016 de la página Web: www.inegi.org.mx

Published

2016-08-01

How to Cite

Velázquez Gutiérrez, L. G. (2016). Market Research to Know the Commercial Feasibility of an Integrated Store in the Municipality of Totutla, Veracruz. 2016. Universita Ciencia, 5, 43–60. https://doi.org/10.5281/zenodo.8284325