Incorporation of Technologies at a Higher Level: a Voice From the Student Body.

Authors

  • Paulino Pulido Herrera Universidad de Xalapa
  • Candy Rubí López Márquez Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8229923

Keywords:

Information Technology and Communication, Practice Teaching, Curriculum Planning, Complexity, Criticality

Abstract

In this era of constant change, much is said in the presence of Information Technology and communication in the different fields of human jobs, its arrival has revolutionized the field of education from many angles administrative and academic processes that traditionally were made manually. When speaking of the use of ICT in university classrooms, we can expect that this inherently modern computer, all the teachers are using properly as a teaching resource to significantly improve their teaching practice. However, about What actually happens? Do all teachers use ICT appropriately in their educational planning? In order to have an approximation of what happens in reality courtly Institutions of Higher Education in this area, this article will provide an opportunity to learn in university students voice their opinions and expectations about the appropriate use of ICTs by their professors in teaching practice.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Paulino Pulido Herrera, Universidad de Xalapa

Maestro en docencia universitaria y estudiante del doctorado en Educación de la Universidad de Xalapa

Candy Rubí López Márquez, Universidad de Xalapa

Estudiante de Pedagogía sistema de enseñanza abierta, región Xalapa.

References

Cabero Almenara, Julio. Nuevas Tecnologías, Comunicación y Educación. Universidad de Sevilla. 2002.

Adell, Jordi. (1997). Tendencias en educación en la sociedad de las tecnologías de la información. Revista EDUTEC. Palma de Mallorca.

Araya Umana, Sandra. “Las Representaciones Sociales: Ejes teóricos para su discusión”. Edición: Facultad Latinoamericana de Ciencias Sociales (FLACSO), sede: Costa Rica. 2002.

Cabero, J. “¿Cómo nos ven los demás? La imagen del profesor y la enseñanza en los medios de comunicación social”. Universidad de Sevilla. Sevilla, 1998.

Cabero; J. “Usos de los medios audiovisuales, informáticos y las Nuevas Tecnologías en los centros andaluces”. GID. Sevilla, 1997.

Educación y pensamiento en las aulas. Miguel Domingo Centeno. Editorial Club Universitario C/. Conttolengo. 25 – San Vicente (alicante).

http://contexto-educativo.com.ar/2003/4/nota-05.htm “El profesor ante las nuevas tecnologías de información y comunicación, NTIC”. 2012.

http://www.buap.mx/portal_pprd/work/sites/Direccion_de_Difusion_Cultural/resources/PDFContent/613/Complement a rio%201-Pensamiento%20complejo.pdf. Edgar Morin y elpensamiento Complejo” 2012.

Published

2012-09-02

How to Cite

Pulido Herrera, P., & López Márquez, C. R. (2012). Incorporation of Technologies at a Higher Level: a Voice From the Student Body. Universita Ciencia, 1(2), 8–14. https://doi.org/10.5281/zenodo.8229923