Do You Speak English?

Authors

  • Lorena Rivera Galán Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.8184457

Keywords:

Acquisition, English, intrinsic factors, extrinsic factors

Abstract

This work is a preview of the doctoral thesis in education entitled "Factors that affect the acquisition of English as a second language". Briefly, all the problems that affect the learning of English in Mexico are raised. From globalization to poor English language teaching. Likewise, the need to study the factors that affect the acquisition of English based on the following hypothesis: “The factors that affect learning are extrinsic and intrinsic to the student.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Lorena Rivera Galán , Universidad de Xalapa

Licenciada en Traducción e Interpretación en la Universitat Jaume I de Castellón (C.Valenciana, España), maestría en Traducción Médico-Farmacéutica por la misma universidad. Docente de lengua inglesa y alemana en la Universidad de Xalapa.

References

Benítez Romero, I.; Vivas Esteve, E. (Marzo 2007). La juventud española y su percepción de la globalización neoliberal y del movimiento altermundialista. Revista de Estudios de Juventud n° 76, 167.

Benson, P. (1997). “The Philosophy and Politics of Learner Autonomy”. En P. y. Benson, Autonomy and Independence in Language Learning (págs. 18-34). Londres: Longman.

Bourdieu, P. (1988). La distinción. Madrid: Taurus.

Canagarajah, S. (1999). Resisting Linguistic Imperialism in English Teaching. Oxford: Oxford University Press.

Castells, M. (1998). La era de la información. Economía, sociedad y cultura. Madrid: Alianza Editorial.

CISCO. (2010). The Learning Society. Obtenido de CISCO: https://www.cisco.com/web/about/citizenship/socio-economic/docs/LearningSociety_WhitePaper.pdf

Clemente, A. y M.Higgins. (2008). Performing English with a Postcolonial Accent: Ethnographic Narratives from Mexico. Londres: Turnfell Press.

Colom, A. (2001). Apuntes sobre el orden global neoliberal al alba del S. XXI. en: Riera, M. La batalla de Génova. Barcelona: Virus.

Education First. (2014). EF EPI. Obtenido de EF EPI: http://www.ef.com.mx/epi/

Fernández Durán, R.; Etxezarreta, M., Sáez Bayona, M. y L.P.R. (2001). Globalización Capitalista.

Luchas y Resistencias. . Barcelona: Virus Editorial.

Gardner, H. (1983). Frames of Mind . New York: Perseus Group Books.

González, R., Vivaldo, J., & Castillo, M. (2004). Competencia lingüística en inglés de estudiantes de primer ingreso a instituciones de educación superior del área metropolintana de la ciudad de México. México: UAM-Unidad Iztapalapa.

INEGI. (19 de marzo de 2015). Cuéntame... población. Obtenido de Cuéntame... población: http://cuentame.inegi.org.mx/poblacion/lindigena.aspx?tema=P

Mexicanos primero. (4 de Abril de 2015). Mexicanos primero.org. Obtenido de Mexicanos primero.org: http://www.mexicanosprimero.org/images/stories/sorry/Sorry-digital-ok.pdf

Norton, B. y K. Toohey. (2004). Critical Pedagogies and Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

OCDE. (2009). Instituto Nacional para la Evaluación de la Educación México. Obtenido de Instituto Nacional para la Evaluación de la Educación México: http://www.inee.edu.mx/images/stories/Publicaciones/Estudios_internacionales/PISA_2009/Completo/pisa2009.pdf

Pennycook, A. (2001). Critical Applied Linguistics: A Critical Introduction. Londres: Erlbraum Publishers.

Phillipson, R. (1992). Linguistic Imperialism. Oxford: Oxford University Press.

Salkind, N. J. (1998). Métodos de investigación. México: Prentice Hall Hispanoamericana SA.

SEP. (2006). English Encomienda (Manual del Maestro). México: Ellis.

Siemens, G. (04 de diciembre de 2004). Gsiemens@elearnspace.org. Obtenido de Gsiemens@elearnspace.org:http://www.comenius.cl/recursos/virtual/minsal_v2/Modulo_1/Recursos/Lectura/conectivismo_Siemens.pdf

Published

2015-07-08

How to Cite

Rivera Galán , L. (2015). Do You Speak English?. Universita Ciencia, 4(Especial), 27–33. https://doi.org/10.5281/zenodo.8184457