Higher Education in Mexico: Situational Diagnosis, Educational Model, Teaching-Learning Process and Cultural Panorama in the Institution of Higher Education: University of Xalapa
DOI:
https://doi.org/10.5281/zenodo.7019987Keywords:
Situational diagnosis, Reference context, Bases of the Educational Context, Aims of the Teaching-learning ProcessAbstract
The situational context of the economical situation in Mexico his political, social, economical, technological, educational and historical view. The educational paradigm of Universidad of Xalapa and a brief analysis.
Metrics
References
Asociación Nacional de Universidades e instituciones de Educación Superior. (1999) Programa Nacional de Extención de la Cultura yServicios. Visión al año 2020. Recuperado de: ExtendelosServ,vincyDifCultANUIES.pdf
Asociación Nacional de Universidades e instituciones de Educación Superior. (2000) La Educación Superior en el siglo XXI, Líneas Estratégicas. Una propuesta de la ANUIES. Recuperado de: consolidacionANUIES2006.pdf
Asociación Nacional de Universidades e instituciones de Educación Superior. (2006) Consolidación y Avance de la Educación Superior en México. Recuperado de: EducSupSigloXXIANUIES.pdf
Consejo Nacional para la Cultura y las Artes.(2007-2012) Programa Nacional de Cultura. Recuperado de: Prog_Nac_Cultura2007_2012.pdf
Comisión Europea. (2000-2004) 1er Programa Marco de la Comunidad Europea a favor de la cultura. Bruselas, Bélgica. Pág. 25
Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe UNESCO de la Comisión Internacional sobre la educación para el s XXI.Madrid: Santillana.
Gobierno del Estado de Veracruz (2005-2010) Plan Veracruzano de Desarrollo. Recuperado de: PVD2005-2010.pdf
Harris, Marvin. (1990) Antropología cultural. España: Nueva Alianza. Pág. 37
Instituto Veracruzano de Cultura (2005-2010). Plan Veracruzano de Desarrollo Cultural. Recuperado de: PVDC_IVEC.pdf
Secretaría de Educación Pública (2007-2012). Programa Sectorial de Educación. Recuperado de: prog_sectorialeducacioncompleto.pdf
Tyler, Ralph W. (1986) Principios básicos del currículo. Argentina: Troquel.
Universidad Veracruzana (2008) Plan General de Desarrollo 2025. Recuperado de: PlanGeneraldeDesarrollo2025.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This journal adheres to the Creative Commons license in the definition of its policy of open access and reuse of published material, in the following terms:
- Accessibility to articles and other publications in whole or in part under the concept of copying, distribution, public communication , interactive access (through the Internet or other means), explicitly maintaining the recognition of the author or authors and the journal itself (authorship acknowledgment).
- Warning that if the articles are remixed, modified or fragments used in other creations, the modified material cannot be distributed, nor is it allowed to reconstruct versions from the original published articles (derived works).
- The use of the contents of the published articles, in whole or in part, for profit (non-commercial recognition) is prohibited.
The author retains copyright, transfers or grants exclusive commercial rights to the publisher, and a non-commercial license is used.