The Three Circles Model: A Methodological Alternative for the Design of Experiential Communication of Artistic-Cultural Products

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.6621162

Keywords:

Sensitive, Experience, Leisure, Inseparability, Consumption, Product, Privacy, Marketing, Aesthetics, Reception

Abstract

The present text is based on a tour of the Theory of the Sensitive Product, or marketing of the Sensitive Experience which serves as the basis for the methodological proposal called the Three Circles Model, methodology for the design of experiences of consumption of arts whether performative, plastic or audiovisual with audience present in theaters.

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Author Biographies

José Eduardo Azouri Miranda, Universidad Veracruzana

Licenciado en mercadotecnia con maestría en comunicación, co autor con Arturo Sastré Blanco de la Teoría del Producto Sensible. Profesor tiempo completo de la Universidad Veracruzana. 

Eric Abad Espíndola, Universidad Veracruzana

Licenciado en ciencias de la comunicación, maestro en comunicación política y doctor en finanzas públicas. Académico de tiempo completo de la Universidad Veracruzana.

José Luis Bretón Arredondo, Universidad Veracruzana

Licenciado en arquitectura, maestro en docencia universitaria y doctor en pedagogía. Académico de tiempo completo de la Universidad Veracruzana.

References

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Published

2020-04-01

How to Cite

Azouri Miranda, J. E., Abad Espíndola, E., & Bretón Arredondo, J. L. (2020). The Three Circles Model: A Methodological Alternative for the Design of Experiential Communication of Artistic-Cultural Products. Universita Ciencia, 9(24), 9–24. https://doi.org/10.5281/zenodo.6621162

Issue

Section

Artículos