The Impact of the Use of Facebook for the Mipymes of the Xalapa, Veracruz Tire Sector

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7502063

Keywords:

Facebook, mipymes, sales and the tire sector

Abstract

The objective of this research is to present an exploratory and descriptive study on the impact of the use of Facebook as a sales tool in micro, small and medium-sized enterprises (MiPyMEs) in the tire sector of Xalapa, Ver. through the conversion indicator. For this, the number of tire shops in Xalapa, Veracruz was investigated. Subsequently, an instrument was developed to know the current situation of the tire sector regarding the use of Facebook as a sales tool. The instrument was applied to various profiles of the tire sector in Xalapa, Veracruz. The main result of this study indicates that the tire companies in Xalapa, Veracruz, who use Facebook as a sales tool have a favorable impact on their sales, mostly maintaining a favorable cost-benefit perception.

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Author Biographies

Luis Arturo Contreras Durán, Universidad Veracruzana

Docente de tiempo completo en la Facultad de Contaduría y Administración de la Universidad Veracruzana, México, y socio del colegio de Contadores Públicos de Xalapa A.C.

Patricia Arieta Melgarejo, Universidad Veracruzana

Docente de tiempo completo de la Universidad Veracruzana, México, con perfil deseable por parte de PRODEP y académica certificada en Informática Administrativa por parte de la ANFECA.

Daniel Antonio López Lunagómez, Universidad Veracruzana

Docente de tiempo completo en la Facultad de Contaduría y Administración de la Universidad Veracruzana y fundador de Llanta Fácil, System X y Tecnología Educativa Siglo 21.

Itzel Montserrat Morales Hernández, Universidad Veracruzana

Estudiante de Administración de la Universidad Veracruzana, México, creadora de contenido de Stereo Marketing y coordinadora de Tecnología Educativa Siglo 21. Institución de procedencia: Universidad Veracruzana, México. Cuerpo Académico Tecnologías Emergentes en las Organizaciones UV-CA-532.

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Published

2022-12-05

How to Cite

Contreras Durán, L. A., Arieta Melgarejo, P., López Lunagómez, D. A., & Morales Hernández, I. M. (2022). The Impact of the Use of Facebook for the Mipymes of the Xalapa, Veracruz Tire Sector. Universita Ciencia, 10(29), 107–125. https://doi.org/10.5281/zenodo.7502063