Lifelong Learning, Transforming Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7130632

Keywords:

Relational Education, Re-Educate the Educator, Teaching Mediation Meaningful Learning Transformation

Abstract

For years we have observed in our country as efforts are made to get Mexico 's educational backwardness . Many plans and programs undertaken by governments and educational institutions with money, time or effort trying to bring out a system that is in the basement.And every year new strategies ranging from equipping schools with computers connected to the Internet , making knowledge tests , teachers or upgrade to improve infrastructure are implemented , but at the end of the day the numbers do not change and efforts are not reflected in the classroom , as students do not seem to learn and teachers do not seem to teach. The educational future could be at risk of not starting today a fundamental transformation . Education - definitely - is a path to a better present and thus a better future. If we aspire to live more harmoniously , full , healthy and steady development we rethink goals and visions , expanding our conception of education and making us each and managers responsible for our own learning.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Georgina Sotelo Ríos, Universidad de Xalapa

Licenciada en Ciencias y Técnicas de la Comunicación por la Universidad de Xalapa. Maestra en Estética y Arte con grado Cum Laude. Actualmente cursa el doctorado en Educación Relacional y Bioaprendizaje. Cuenta con la especialidad en Marketing Político.

Martha Patricia Domínguez Chenge

Licenciada en Ciencias y Técnicas de la Comunicación; Licenciada en Sociología; maestra en Literatura mexicana; maestra en Comunicación y Tecnología Educativa; doctora en Tecnología Educativa, por la Universidad de las Islas Baleares, España. Se ha desempeñado como reportera, jefa de prensa del IVEC; directora de medio gubernamental; editora; coordinadora de suplemento periodístico; técnico en Comunicación Educativa. Docente, jefa de la carrera de publicidad y relaciones públicas y Actualmente es directora de la Facultad de Ciencias Administrativas y Sociales, en la UV

References

Briggs, John y Peat, F. David (1999). Las siete leyes del caos. Las ventajas de una vida caótica. Barcelona: Grijalbo.

Calvo M, Carlos (2008) Del mapa escolar al territorio educativo. Disoñando la escuela desde la educación. Santiago de Chile: Nueva Miranda Ediciones.

Canal Martínez, M., Del Callejo Canal, D., Hernández Arámburo, R., Ochoa Contreras, O., Peredo

Carmona, B. y Velasco Toro, J. (2011). La educación relacional: hacia un nuevo paradigma educativo. México: IETEC-Arana Editores.

Gutiérrez Pérez, F. y Prieto Castillo, D. (1994). Mediación Pedagógica para la Educación Popular. Costa Rica: RNTC.

Gutiérrez Pérez, Francisco (2001) Educación y formación de personas adultas. Guatemala: Cuadernos Pedagógicos N° 9, MINEDUC.

Krishnamurti, J. (1974). Educando al educador. México: Editorial Orión.

Morin, Edgar (2006) Educar en la era planetaria. Gedisa; Barcelona.

Published

2014-04-01

How to Cite

Sotelo Ríos, G., & Domínguez Chenge, M. P. (2014). Lifelong Learning, Transforming Education. Universita Ciencia, 3(6), 87–98. https://doi.org/10.5281/zenodo.7130632