Branding Creation for the Eddie Jimenez Bow Ties Brand in the City of Xalapa, 2016

Authors

  • Dayana Padilla Vásquez Universidad de Xalapa
  • Edson Adair Jiménez Hernández Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7186434

Keywords:

Marketing, Positioning, Corporate Reputation, Branding, Fashion Marketing

Abstract

The document presented below, part of a documentary research that aims to apply the fundamental concepts of specialized marketing through emotional branding in the men's accessories company "Eddie Jiménez Bow ties" in the city of Xalapa. During the development of the work, the concepts of marketing, positioning, corporate reputation, branding and fashion marketing will be taken with the purpose of generating a diagnosis and later creating a project that generates added brand value that distinguishes it from the competitive commercial environment in which So far it has not been favourable.

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Author Biographies

Dayana Padilla Vásquez, Universidad de Xalapa

Licenciada en Ciencias y Técnicas de la Comunicación y maestra en Mercadotecnia por la Universidad de Xalapa, docente de licenciatura, catedrática de Maestría en Mercadotecnia y jefa de escuela de Comunicación en la Universidad de Xalapa

Edson Adair Jiménez Hernández, Universidad de Xalapa

Licenciado en Publicidad y Relaciones Públicas por la Universidad Euro Hispanoamericana. CEO de la marca Eddie Jiménez Bow ties, coordinador de mercadotecnia del Grupo Editorial Sánchez y la marca Antonio Apodaca Design; docente universitario de las áreas de Mercadotecnia, Publicidad y Relaciones Púbicas y Diseño de Modas. Estudiante de la Maestría en Mercadotecnia por la Universidad de Xalapa.

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Published

2016-08-01

How to Cite

Padilla Vásquez, D., & Jiménez Hernández, E. A. (2016). Branding Creation for the Eddie Jimenez Bow Ties Brand in the City of Xalapa, 2016. Universita Ciencia, 5, 200–219. https://doi.org/10.5281/zenodo.7186434