Motivation Program for Administrative Staff in Private Companies. Case: University of Xalapa

Authors

  • Zayde Guadalupe Nazur Alonso Universidad de Xalapa
  • Brenda Analíz Vera Gómez Universidad de Xalapa

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7182686

Keywords:

Administration, Administrative Process, good administration, Motivation, Motivation Theory

Abstract

This work deals with how in organizations it is important to carry out a study so that workers feel satisfied and consider themselves part of the company where they collaborate. Currently we live in constant changes and therefore, the systems and the way of working within an organization are changing. Finally, regarding the personal sphere, it is intended to start a new motivation program at the University of Xalapa together with a work team. Thus, the idea can have favorable results and the project that is being proposed can be carried out to continue advancing in the master's degree that is beginning.

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Author Biographies

Zayde Guadalupe Nazur Alonso, Universidad de Xalapa

Licenciada en Administración de Empresas por Universidad de Xalapa. Actualmente cursa la maestría en Alta Dirección y Gestión Administrativa en el área de Recursos Humanos en la Universidad de Xalapa, desempeña el puesto de secretaria técnica de la jefatura de la Escuela de Administración y Negocios de la misma institución.

Brenda Analíz Vera Gómez, Universidad de Xalapa

Maestría en Mercadotecnia de la Universidad de Xalapa, licenciada en Ciencias y Técnicas de la Comunicación en la Universidad Autónoma de Tamaulipas, campus Tampico. Actualmente docente en licenciaturas y posgrados de la Universidad de Xalapa.

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Published

2016-08-01

How to Cite

Nazur Alonso, Z. G., & Vera Gómez, B. A. (2016). Motivation Program for Administrative Staff in Private Companies. Case: University of Xalapa. Universita Ciencia, 5, 37–49. https://doi.org/10.5281/zenodo.7182686