Prolegomenon of the Importance of Social Volunteering in the Comprehensive Training of Law Graduates

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7019613

Keywords:

College Student, Comprehensive Training, Volunteering, Right

Abstract

University education includes a broad development and comprehensive promotion of students through various mechanisms, organizations and elements that tend not only to provide knowledge and skills in the student, but also to develop attitudes that enable a solid professional training as Bachelor Law. Because of this, the university volunteering is an essential tool in university life, since looking print on the student an eminently social awareness of their role in the community and promote the applicability of knowledge within Classrooms are provided, a circumstance that will develop their skills, achieving complete harmonica band of educational skills. At present, the particular features of the graduate profile students of law and the essential elements of university volunteer addresses, determining the importance that in the formation of the Bachelor of Law.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Alan Jair García Flores, Universidad de Xalapa

Doctor en Derecho y maestro en Derecho Penal. Asesor jurídico de la sección 56 del SNTE y catedrático de la escuela de derecho de la Universidad de Xalapa

References

DÍAZ-BARRIGA, Frida y HERNÁNDEZ, Gerardo. (2004). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista. 2ª ed. México: McGraw-Hill.

http://pnd.calderon.presidencia.gob.mx/igualdad-de-oportunidades/transformacion-educativa.html. Consultado el 14 de diciembre de 2014.

http://www.voluntariado.net/castellano/scripts/plantilla.asp?Pag=1. Consultado el 14 de diciembre de 2014.

http://www.plataformavoluntariado.org/web/guide/tipologias-de-voluntariado. Consultado el 14 de diciembre de 2014.

http://www.ux.edu.mx/index.php/licenciaturas/derecho/escolarizado.html. Consultado el 14 de diciembre de 2014

HUERTA AMEZOLA, J. Jesús; PÉREZ GARCÍA, Irma Susana; y, CASTELLANOS CASTELLANOS, Ana Rosa. (2002). Desarrollo curricular por competencias profesionales integrales. Revista de Educación. México. Disponible en http://educar.jalisco.gob.mx/13/13Huerta.html. Consultado el 14 de diciembre de 2014.

JONGITUD ZAMORA, Jaqueline. (2007). Ética del desarrollo y responsabilidad social en el contexto global. Xalapa: Universidad Veracruzana.

Ley General de Educación.

Lineamientos de Política Nacional de Prevención Social, Violencia, Delincuencia y Participación Ciudadana emitidas en 2011.

MINZI, Viviana. (2004). Vamos que venimos. Guía para la organización de grupos juveniles de trabajo comunitario. Buenos Aires: Stella.

Plan de Formación de animadores. Taller: Voluntariado Social, Bloque 1: El hoy y el mañana de la animación, Docente: Oscar García, Madrid. En www.idealist.org/es/volunteer/voluntariadosocial.doc. Consultado el 14 de diciembre de 2014.

Plan Nacional de Desarrollo 2007-2012.

Plan Nacional de Desarrollo 2013-2018.

RUIZ LUGO, Lourdes. (2007). Formación integral: desarrollo intelectual, emocional, social y ético de los estudiantes. Revista Universidad de Sonora. México.

ZABALZA, M. (2002). La enseñanza universitaria. El escenario y sus protagonistas. Madrid: Narcea

Published

2015-08-03

How to Cite

García Flores, A. J. (2015). Prolegomenon of the Importance of Social Volunteering in the Comprehensive Training of Law Graduates. Universita Ciencia, 4(10), 1–13. https://doi.org/10.5281/zenodo.7019613