Mathematical Logical Thinking: A Brief Description of its Principles and Development

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7017449

Keywords:

Intelligence, Thinking, Logic, Mathematics

Abstract

The lines of this work is for explanatory purposes, summarizes the important role of its subject matter: the logical mathematical thinking, exposed through clear ideas of where it arises and how it is located, it is described as being directly related to intelligence and reasoning and lives intimately between ideas and reasoning emerges as a light in a vast synaptic connection each time is required, its development is through exercise and perseverance, of a hemisphere located in one of many wonders of the human body: the brain. Who himself is described and analyzed by numbers.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Juan José García Díaz, Universidad de Xalapa

Docente de la Universidad de Xalapa, ingeniero en Electrónica, maestro en Docencia Universitaria y actualmente alumno del doctorado de Educación.

References

Andonegui, M. (2004). El desarrollo del pensamiento lógico. Colección procesos educativos: Caracas.

Blanco Álvarez, Hilbert, “La postura sociocultural de la educación matemática y sus implicaciones en la escuela”, Revista Educación y Pedagogía, Medellín, Universidad de Antioquia, Facultad de Educación, vol. 23, núm. 59, enero-abril, 2011, pp. 59-66.

Campistrous, L. Lógica y procedimientos lógicos del pensamiento. Documento digital. La Habana, Cuba 1993.

Iglesias, S. (1972) Jean Piaget: Epistemología matemática y psicología. Ed. Universidad Autónoma de Nuevo León. México.

Hill, Richard W., Wyse Gordon A. “Fisiología animal” 2006. Ed. Médica Panamericana, España.

Resnick, L. B. y Ford, W. W. (1990). La enseñanza de las matemáticas y sus fundamentos psicológicos. Paidos: Madrid.

Varela, P. (1998). La Máquina de Pensar. Madrid: Ed. Ediciones temas de hoy.

Published

2014-12-01

How to Cite

García Díaz, J. J. (2014). Mathematical Logical Thinking: A Brief Description of its Principles and Development. Universita Ciencia, 3(8), 95–105. https://doi.org/10.5281/zenodo.7017449