Technological Platforms and Learning Strategies in Higher Education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5281/zenodo.7019840

Keywords:

Learning Strategies, Virtual Learning Environments, Information Technologies And Communication

Abstract

The central issue is not the technology of communication, but as the new pedagogy and the integration of Information Technology and Communication ICT come to beat the traditional teaching model, to create a new pedagogy from them, in this sense, teacher recruitment will target not lecturing but working in production groups, educational materials, tutoring network. These changes will determine the shape, contended, and the logistical conditions of virtual learning. The use of technology platforms in higher education helps to foster learning in students, however you need to know how students learn, that learning strategies are used to working with technology platforms and determine if they are relevant.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Amaya Guerra, Jesús, Prado Maillard Evelyn (2003) “Estrategias de aprendizaje para universitarios”. Editorial Trillas, México.

Carneiro, Roberto. Et al (2008) “Las TIC y los nuevos paradigmas educativos: la transformación de la escuela en una sociedad que se transforma- Los desafíos de las TIC para el cambio educativo” Metas Educativas 2021. OEI, Editorial Fundación Santillana.

Coll, César (2005) “Psicología de la Educación y prácticas educativas mediadas por las tecnologías de la información y comunicación: una mirada constructivista.

Coll, César (2007) TIC y prácticas educativas: realidades y expectativas, ponencia presentada en la XXII Semana Monográfica de la Educación, Madrid, Fundación Santillana. http://www.oei/tic/santillana/coll.pdf Fecha de consulta 14 de Agosto de 2012

Delors, J. et al (1996) Educacão: um tesouro a descubrir,Oporto, Editorial Santillana/UNESCO,Madrid.

Martínez, Carreras Ma. Antonia, (2005) Tesis doctoral “Diseño de un entorno colaborativo y su aplicación a plataformas de aprendizaje” Departamento de Ingeniería de la Información y conocimiento, Universidad de Murcia, España.

Padilla, Marcia (2008) “Tipos de indicadores: una mirada reflexiva en Los desafíos de las TIC para el cambio educativo” Metas Educativas 2021. OEI, Editorial Fundación Santillana.

Piscitelli, Alejandro (2008) “Nativos e inmigrantes digitales: una dialéctica intrincada pero indispensable en Los desafíos de las TIC para el cambio educativo” Metas Educativas 2021. OEI, Editorial Fundación Santillana.

Sunkel Guillermo (2006) “Las tecnologías de la información y comunicación (TIC) en la educación en América Latina. Una exploración de indicadores, Santiago de Chile, CEPAL.

Published

2015-08-03

How to Cite

García Ayala, E. de J. (2015). Technological Platforms and Learning Strategies in Higher Education. Universita Ciencia, 4(10), 42–52. https://doi.org/10.5281/zenodo.7019840